קואליציה מפתיעה בתוך האופוזיציה

האיחוד בין יאיר לפיד לאביגדור ליברמן למאבק נגד מה שהם מתארים כהזנחת מדיניות החוץ של ישראל, אמורה להדאיג דווקא את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. מהצד השני, מי שציפה לראות באורן חזן את האיש שיקים אופוזיציה בתוך הקואליציה, צפוי להתאכזב שוב. נסיון העבר מוכיח כי האיש ממשיך לפעול לפי האידאולוגיה שלו. גם אם לא נסכים לה, אי אפשר להתעלם ממנה.

צילום: מארק ניימן, לע"מ


אתמול נחת בתיבת האימייל של העיתונאים הודעה המעדכנת על כך שביום שני הבא, ייערך בכנסת כנס חירום תחת הכותרת "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם" שיזמו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד ויו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו, שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן. למקרה ששאלתם מה מביא לשיתוף הפעולה המעניין הזה, הנה הנימוק הרשמי מתוך הודעת הדוברות של מפלגת יש עתיד:

"הכנס הערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגיות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה- דבר המהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו.  בכנס ישתתפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, עובדי משרד החוץ, שגרירים לשעבר, ארגונים הנלחמים למען מעמדה של ישראל בעולם, אנשי הסברה ובכירים נוספים. במהלכו יוצגו נתונים חדשים על מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית ומדיניות ההסברה של ישראל ביחס לעולם".

צילום: Haim Zach, לע"מ


ובכן, יאיר לפיד מנסה בתקופה האחרונה למתג עצמו כשר החוץ האלטרנטיבי של מדינת ישראל, כפי שראינו כאשר נלחם מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקרדיט להורדת השלטים של ה-BDS מהרכבת התחתית של לונדון (ראו כתבה שלי בנושא באתר JDN תחת הכותרת: קמפיין נגד ישראל ברכבת התחתית בלונדון), משתף פעולה אם מי שהיה שר החוץ בעבר, הלא הוא יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

לא היו"ר שלהם. צילום: מארק ניימן, לע"מ


גם לכם היה נשמע עד כאן שמדובר בשיתוף פעולה לגיטימי? כדאי שתדעו שרק לפני תקופה קלה הצהיר לפיד, הרואה עצמו כמועמד לראשות הממשלה שהוא לא יסכים שליברמן יכהן כשר החוץ או שר הביטחון בממשלתו. לא שזה הפעם הראשונה שיאיר לפיד משנה את עמדותיו תוך כדי משחק, אך נראה שהפעם יש סיבה נוספת לשיתוף הפעולה הזה. הרצון להוכיח ליצחק הרצוג שהוא לא יו"ר האופוזיציה שלהם.

אורן חזן: כמעט אופוזיציה בתוך הקואליציה

היום השעו את ח"כ אורן חזן מחברותו בוועדות השונות, בהם ועדת חוץ ובטחון היוקרתית. הנימוק הוא בשל העובדה כי אתמול הפסידה שוב הקואליציה בהצבעה במליאת הכנסת ולטענת יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, מי שאשם בכישלון הוא אורן חזן שלא היה באותו עת בכנסת. העובדה שעוד 31 חברי קואליציה נעדרו, כנראה לא מעניינת אותו. אורן חזן גורף כותרות, הוא הפך לדמות צבעונית ובליכוד יש מי שמנצל אותו וזורק אותו לתקשורת.

קשה להזדהות עם אורן חזן, במיוחד עם יתברר כי התחקיר על מעשיו לפני שנבחר לכנסת אכן נכונים. אך בכל זאת, לפעמים עולה התחושה כי יש מי שמנצל זאת על מנת לפגוע בו לחינם שוב ושוב. מה האינטרס שלהם? לא מובן. את חברי האופוזיציה המתעמרים בו עוד אפשר להבין. בקואליציה צרה, אם יצליחו להשניא על חזן את הכנסת ולגרום לו להעדר ממנה, הם ינצחו בהצבעות. אבל למה בקואליציה רודפים אותו?

צילום מתוך פייסבוק


נסיון העבר מוכיח, כי לא משנה כמה יענישו את אורן חזן, הוא ימשיך לטעון ולהוכיח את נאמנותו לליכוד ולקואליציה. גם בסבבים הקודמים של הסנקציות שהוטלו עליו, המשיך אורן חזן להצביע יחד עם הקואליציה. הוא כבר הצהיר שכך ינהג גם בסיבוב הנוכחי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק