שוב זה קורה: נציג חרדי מכר את השבת בירושלים

לא בפעם הראשונה, היעדרות של נציג חרדי בהצבעה קריטית הנערכת בעיריית ירושלים למען קדושת השבת, מביאה לכישלון הגוש הדתי שהוקם בעמל רב. הפעם מדובר בנציג סיעת ש"ס בעיר, חבר המועצה מיכאל מלכיאלי שנעדר בהצבעה על התכנית להקמת מתחם שירבה את חילולי השבת בעיר הקודש, באזור מתחם התחנה.

לפחות הפעם, כותרות האתרים החרדים זעמו על התנהלותו של חבר המועצה מש"ס. הגדילו לעשות באתר בחדרי חרדים שנתנו לכתבה כותרת אדומה עם המילים "בגידת ש"ס". הכותרת זעקה: תדהמה בעיריית ירושלים: בשל היעדרות נציגי ש"ס אושרה תוכנית 'מתחם התחנה'. כך גם בשאר האתרים החרדים הדגישו בכותרות את העובדה שנציג של ש"ס הוא זה שנעלם מההצבעה.

מאת Daniel Baránek,

חייבים להדגיש כי בעבר היו פעמים שדווקא נציגים של המפלגות החרדיות האחרות בעירייה היו אשמים בכישלונות של החרדים בהצבעות, אך הפעם היה זה מלכיאלי. חבר המועצה יצחק פינדרוס מדגל התורה האשים בראיונות לכלי התקשורת כי "מישהו כנראה קיבל משהו בתמורה. אנחנו לא מרימים ידיים ונגיש כבר היום ערעור על החלטה שהתקבלה בוועדה".

מלכיאלי עצמו הסביר בשיחה עם ישי כהן מכיכר השבת את שאירע. "הייתי בוועדה וראיתי שיש רוב לחרדים ולכן יצאתי לדיון נוסף בנושא הקצאות לבתי כנסת, לאחר מעשה, שהתברר לי שההצעה עברה, ובהתייעצות עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוחלט להגיש בקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש".

מבירור שערכתי עולה כי הטענה של מלכיאלי אינה מחזיקה מים. מתברר כי הוא יצא ללא שהיה רוב של נציגים חרדים ודתיים במקום. בנוסף, ניסיונותיהם של חלק מחברי המועצה החרדים להשיגו טלפונית לפני ההצבעה, עלו בתוהו. הוא פשוט כיבה את המכשיר. העיקר שבש"ס יתגאו שהם פרסמו את המספרים שלהם לציבור הרחב. ברגע האמת, הם לא היו זמינים.

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג אמר ל'בחדרי חרדים' כי "באופן לא מפתיע כלל נציגי תנועת ש"ס בוועדה נעלמו מהדיון והפקירו את עתיד השבת. בושה לציבור הדתי הספרדי שאלו נציגיו. הגיע העת שרבני הציבור הספרדי יקיאו נבחרים אלו מתוכם".

תוקף את ש"ס. קינג

בדף הפייסבוק שללו הוסיף קינג: "יום זה ייחרט בזכרוני כאחד מהימים השחורים בחיי הציבוריים. חבר מועצה, ש'משחק אותה' שהוא יצעד עימך עד הסוף, עד למטרה הראויה של שמירת השבת, בוגד בך (ובוגד בבוחריו שומרי השבת!) ברגע האחרון. מה אומר? גועל נפש.

קינג הוסיף: "מנחמת אותי הידיעה שהוא חבר באותה סיעה רקובה ומושחתת, שכבר הוציאה מתוכה אסירים רבים בעבר ובהווה והעומד בראשה הוא מושחת עם תעודות ועבריין מורשע. לפחות הרקבון והשחיתות טרם פגעו בשורותיהן של הסיעות האחרות בעירייה".

בניגוד לדבריו של קינג, מתברר שלא כולם בש"ס תומכים במלכיאלי. יו"ר סיעת ש"ס בעירייה, צביקה כהן אמר כי "הדבר הזה לא יכול להיות בבית ספרנו. בוודאי לא בסיעתנו סיעת ש"ס", אמר כהן ותקף את מלכיאלי. "אני מגנה בכל התקיפות את ההיעדרות". צביקה כהן הוסיף ואמר כי "אני מתכוון בתקופה הקרובה למנות ממלא מקום פעיל למלכיאלי בכדי למנוע תופעות שכאלו".

כהן עם דרעי. צילום: יעקב כהן

סגן ראש העיר, חיים אפשטיין מסיעת בני תורה אמר בתגובה כי "מדובר בשערורייה שטרם נראתה במחוזותינו. במחי הרמת אצבע יכולנו להיות הבוקר הזה עם הישג משמעותי למען קדושתה של העיר ירושלים. לצערנו, התברר לנו כי ישנם כאלו ששיקולים אחרים מלווים אותם בבואם להצביע בנושאים כה קריטיים".

מי שחוגג עכשיו, הוא ראש העיר ניר ברקת שכתב בדף הפייסבוק שלו כי "מתחם התחנה הוא מתחם הפועל על פי עקרונות אלו, וניסיונות הסגירה שלו בשבת הם הפרה של הסטטוס קוו! לא אאפשר זאת ואפעל בכל דרך שימשיך להיות פתוח בהתאם לחוק. מתחם התחנה לא ייסגר וימשיך לפעול כרגיל!"

Amos Ben Gershom, לע"מ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ישיבת שפת אמת - הסוף? הקדמה ופרק ראשון בסדרה

התרגיל המסריח: האמת מאחורי ה'התפטרות' של ח"מ ירושלים של ש"ס

זהירות, חרקים: גם עם חותמת מהודרת, עדיין צריכים לבדוק